Betingelser

Betingelser for vinterlagring eller reparasjon av båt

For alle opplags- eller verkstedsoppdrag som inngås mellom Nøtterøy Båtservice AS (NB) og en kunde, gjelder disse standardvilkår:

1. Mottak av båt og/eller motor til NB skal kun skje etter avtale.

2. NB ikke kan påta seg ansvaret for kunders båt og/eller motor samt løsøregjenstander ellers ved tyveri, brann eller andre hendelser som ikke er direkte forårsaket av NB.

3. Kunden plikter å sørge for nødvendig forsikring av sine gjenstander, og forsikringen skal dekke alle skader som måtte oppstå som følge av for eksempel tyveri, skadeverk, brann, ulykker, vann- og synkeskade eller lignende forhold. Dekningen skal gjelde fra båt og/eller motor blir innlevert til det blir tilbakelevert til kunden.

4. Alt løsøre som ikke er fastmontert i båten oppbevares på eget ansvar. Vi ber alle ta ut gjenstander som f.eks. fendere, tauverk, puter etc. før båten leveres i opplag.

5. Det er kundens ansvar for å få tømt septikk før innlevering av båt til lagring. Om ikke, så må NB få beskjed før opptak, og det vil bli fakturert kr 2500,- for tømming.

6. Utlevering av opplagsbåter skjer tidligst fire – 4 – uker etter at kunden har sendt varsel til NB fortrinnsvis på e-post som er kvittert mottatt av NB.

7. Arbeid på båt og/eller motor skal utføres innen rimelig tid. Kunden kan fremsette ønske om leveringsdato for båt i opplag etter nærmere fastsatte frister i lagringsordren. NB skal da tilstrebe levering i samsvar med dette så fremt det er gjennomførbart hensett til tid, tilgjengelig ressurser og forholdene for øvrig.

8. Betaling skal skje senest ved utlevering. Vi sender faktura på e-post. Kunde sin reskontro må være i balanse før henting/utlevering av båt foretas. Dersom betalingsfrist overskrides vil purregebyr og forsinkelsesrente påløpe.

9. Hvis ikke båt og motor blir hentet innen- 3- tre dager etter opplag eller verksted reparasjon, Kommer Plassleie på 250,- pr dag som tillegg.

10. NB er kun erstatningsansvarlig for mangler og/eller forsinkelser dersom det er utvist grov uaktsomhet. Erstatningsansvaret er under enhver omstendighet begrenset til kundens direkte tap.

11. Er kunden misfornøyd med NBs tjenester skal kunden reklamere snarest pr. e-post.

12. NB er ikke ansvarlig for å oppfylle sine kontraktsforpliktelser dersom det skyldes uforutsette omstendigheter som gjør det særskilt bebyrdende å oppfylle avtalen. Dette er ikke begrenset til force majeure-tilfeller, og omfatter for eksempel også valutasvingninger, råvareprisøkning mv.

13. Vi tar forbehold om eventuelle feil i prissetting av båter, motorer, tilhengere ,tilleggsutstyr, oppslagstjenester med mer.

14. Brann og Force Majeure. Der som vinteropplag helt eller delvis hindres eller i vesentlig grad vanskeliggjøres med grunnlag i brann eller Force Majeure, suspenderes partenes plikter.